جستجو

دکوراسیون اداری

تومان
فضای کار شما، همچون خانه شما است. محل کارتان، جایی است که برای بدست آوردن سهم بازار در آن می جنگید، به دنبال فرصت های شغلی بهتر می گردید، و آرزوهای خودتان را محقق می سازید، و چه بخواهید و چه نخواهید، ظاهر عمومی شرکت خودتان را از طریق آن ارائه می کنید.. در نتیجه، دور از انتظار نخواهد بود که ببینیم، شرکت هایی که به دنبال بهره وری بهتر هستند، دفتر کار کارمندان خود را به گونه ای طراحی می کنند که ترکیبی از راحتی خانه و محیط حرفه ای کسب و کار در آنها نمود داشته باشد.. اما آیا این مورد تنها هدفی است که در دفتر کار خود به دنبال آن می گردید؟ در ادامه نکاتی را یادآور می شویم که با استفاده از آن ها می توانید نفس تازه ای را به محیط کسب و کار خود بدمید و حال و هوای تازه ای را به دفتر کارتان وارد نمایید.


 به تاثیر در نگاه اول اهمیت دهید


وقتی که ساعت های هر روزتان را در دفتر کارتان می گذرانید، ممکن است فراموش کنید که دیگران هنگام ورود به فضای کارتان، محیط را چگونه می بینند. پس گاهی خودتان را به جای فردی بگذارید که برای اولین بار شما را در دفتر کارتان ملاقات می کند. به نظرتان چه نوع برداشتی از شرکت شما و کسب و کارتان خواهد داشت؟


سعی کنید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که داخل و خارج دفتر کارتان به اندازه کافی خوب و مناسب طراحی شده است. آیا محل پذیرش مراجعه کنندگان، می تواند بهترین تاثیر را در برخورد اول روی آنها داشته باشد؟ اگر ورودی اتاق کارتان به صورت مجزا از دفتر قرار گرفته است، به ظاهر کلی آن و تمیز و مرتب بودنش اهمیت ویژه نشان دهید. با صرف کمی هزینه و خرید گیاهان داخل آپارتمانی فضای کار را اندکی بهبود دهید. همچنین رنگ هایی که برای رنگ آمیزی دیوارها به کار می برید می تواند تاثیر بسیار خوبی برای بازدیدکنندگان داشته باشد. در واقع باید کاری کنید که مراجعه کنندگان به دفتر شما، همان حسی که خودتان انتظار دارید را از محیط کارتان درک کنند..

 

به رنگ های محیط توجه کنید


انتخاب رنگ های مناسب برای دکوراسیون دفتر کار، به طور خاص و ویژه ای به نوع کاری که به آن مشغول هستید وابسته است. به عنوان مثال رنگ های خنثی برای مشاغل مرتبط با امور مالی و حقوقی بسیار ایده آل هستند. اما حرفه هایی همچون عکاسی و طراحی گرافیک، که خلاقیت بیشتری در آنها دخیل هستند، با رنگ های پر انرژی و گرم، قرابت بیشتری پیدا می کنند..


در عین حال به برندینگ شرکت خودتان و استفاده از رنگ های سازمانی در دکوراسیون محل کارتان هم باید توجه کنید. باید حواستان باشد که در کجا و چگونه از نام و لوگوی شرکت خودتان استفاده می کنید، محل قرارگیری تابلوهای شرکت در بیرون از محل کار هم بسیار حائز اهمیت است. شاید استفاده از لوگوی سازمان یا رنگ سازمانی در دکوراسیون فضای کار امری بدیهی و ساده به نظر برسد، اما این مسئله از نظر تاثیر روانی که روی مخاطبانتان دارد، بسیار مهم است..

 

 

 

 

در خرید وسایل و مبلمان شرکت هوشیار باشید


در حالیکه سعی می کنید به طراحی دکوراسیون دفتر کارتان اهمیت دهید و برخی ریزه کاری ها را در نظر بگیرید، به هزینه هایی که در این زمینه پرداخت می کنید هم توجه کنید. در واقع تغییراتی که در دکوراسیون محل کار خود ایجاد می کنید باید متناسب با بودجه ای باشد که برای این منظور در نظر گرفته اید.

 

خودتان را از شر کاغذها رها کنید


در هر کسب و کاری، با گذشت زمان، حجم زیادی از اسناد و مدارک شرکت به صورت چاپی و کاغذی انباشته می شود، و نگهداری این میزان کاغذ می تواند خود تبدیل به چالشی بزرگ شود. حتما در دفتر کارتان بخش ویژه ای را برای حفظ و ذخیره این اسناد و مدارک در نظر بگیرید.

 

مطمئنا این بخش باید به گونه ای طراحی و تنظیم شود که دسترسی به اسناد را به آسانی فراهم کند و در عین حال ظاهری مرتب و آراسته داشته باشد. برای این منظور می توانید از قفسه های درب دار و برچسب های مخصوص طبقه بندی اسناد بهره گیرید. در عین حال به طور روزانه زمان مشخصی را به مرتب کردن این اسناد و قرار دادن آنها در قفسه های تعبیه شده اختصاص دهید، تا ظاهر دفتر کارتان هیچوقت با کاغذهای رها شده روی میز و اطراف اتاق بر هم نخورد.

 

جزئیات را در فضاهای اطرافتان کامل کنید


بعد از آنکه تمام وسایل اصلی دفتر کارتان را در سر جایشان قرار دادید و همه کاغذها و اسناد رها شده در اتاق را در قفسه ها طبقه بندی کردید، به جزئیات فضای دفتر کار خود توجه ویژه کنید. آیا ابزار و وسایلی که در اطراف خودتان قرار داده اید، دقیقا همان چیزهایی هستند که نیاز دارید؟ برای اینکه بتوانید به خوبی این موارد را مدیریت کنید، سعی کنید همه وسایل را با توجه به کاربردهایشان در نقاط مختلف دفتر کارتان بچینید.

 

به عنوان مثال پرینتر، فکس، و دستگاه کپی را در یک طرف قرار دهید، و تمام پوشه ها، فایل ها و موارد آرشیوی را در یک نقطه از اتاق به طور منظم طبقه بندی کنید. حتی می توانید اقلام مصرفی مورد نیاز هر کدام از کارکنان را به صورت بسته های مشخص، روی میز کارشان قرار دهید تا ظاهر منظم تری به میز کار افراد داده باشید.

 

 خودتان را در مرکز قدرت قرار دهید


سعی کنید میز کار خود را در قسمتی از محل کارتان قرار دهید که تسلط کافی بر محیط کار دیگر کارکنان داشته باشید و بتوانید با همکاران خود در تماس باشید. بهترین موقعیتی که می توان برای این منظور در نظر گرفت، جایی روبروی بخش ورودی دفتر کارتان است.

 

طوری که هر فردی که وارد محل کار شما می شود، بتواند به راحتی موقعیت شما را تشخیص دهد و با شما ارتباط برقرار کند. میز کارتان باید به گونه ای نسبت به مختصات اتاقی که در آن هستید قرار بگیرد که همراه با ایجاد فضایی شخصی برای شما، امکان نظارت بر کار دیگر کارکنان را فراهم سازد.

 تاثیر نور را در بهبود فضا فراموش نکنید


در آخر به یکی از مهم ترین نکاتی که در دکوراسیون فضاهای داخلی باید در نظر گرفت می پردازیم. نور محیط کار از جمله فاکتورهایی است که می تواند تاثیر مستقیمی روی نحوه فعالیت و راندمان کار داشته باشد. سعی کنید از تامین نور کافی در محیط های بسته اطمینان حاصل کنید.

 

اگر دسترسی به نور طبیعی در اتاق ها امکان پذیر است، با قرار دادن پرده های کرکره ای می توانید استفاده از نور خورشید را به بهترین شکل مدیریت کنید. همچنین به جای استفاده از نورهای مستقیم فلوئورسنت، سعی کنید از نورهای غیرمستقیم و ملایم استفاده کنید تا از خستگی چشم کارکنان تا حد امکان بکاهید

 

نکات کلیدی برای دکوراسیون دفتر کار

رضایتمندی نیروی انسانی یکی از دغدغه های مهم و همیشگی مدیران است زیرا موجب انجام هرچه بهتر وظایف و ارائه خدمات میگردد . یکی از عوامل رضایتمندی کارکنان، محیط کاری مناسب می باشد.در این مقاله نکاتی در مورد دکوراسیون دفتر کار خواهید خواند که با رعایت آن ها محیطی دلپسند و حرفه ای برای کارکنان و مشتریان فراهم خواهد شد.

 

۱- رنگ مناسب و الهام بخش، گویای فعالیت کاری سازمان است

رنگ محیط کار، تاثیر زیادی روی روحیه کارکنان دارد، برای همین باید در انتخاب رنگ نهایت دقت را کرد که از رنگ های الهام بخش و با کیفیت که گویای فعالیت کاری سازمان نیز می باشند استفاده کرد.

اگر قصد نقاشی کردن دفتر کار خود را دارید، سعی کنید از رنگ هایی که زمینه فعالیت کاری شما را منعکس می کنند استفاده کنید. برای مثال، اگر فعالیت تجاری شما در زمینه های سنتی و عرفی مثل بانکداری است، احتمالا مایلید از رنگ های خنثی و ملایم مثل رنگ زرد کم رنگ یا کرم متمایل به سفید و یا آبی روشن استفاده کنید. از سوی دیگر اگر کار شما نیاز به خلاقیت داشته باشد مثل یک موسسه تبلیغاتی، می توانید از رنگ هایی مثل رنگ نارنجی و یا درجات تیره تر رنگ های سبز و یا آبی استفاده کنید. سعی کنید از رنگ های با کیفیت استفاده کنید که تا آخر سال نما و جلوه خود را حفظ کند. در ادامه به خصوصیات برخی از رنگها می پردازیم:

خاکستری : رنگی است خنثی که هیچ گرایشی را بر نمی انگیزد و عاری از هر نوع تحریک است و به همین دلیل در صنایع کاربرد فروان دارد.

آبی تیره : این رنگ به دلیل اثری که بر اعصاب پاراسمپاتیک می گذارد ،منجر به کاهش فشار خون و تعداد تنفس شده، احساس امنیت کارمند را افزایش می دهد و میزان تنش او را کاهش داده و خستگی روانی و جسمی او تقلیل می یابد.

سرخ : این رنگ نمایانگر نیروی حیاتی است و به معنای تمایل و رغبت است و احساس گرما را بر می انگیزاند و احساس رقابت را تشدید می کند در حالت خستگی عصبی و فیزیکی آزار دهنده است و این رنگ در محیط کار به شرطی می تواند کارائی را افزایش دهد که سایر شرایط ،نامساعد نباشد.

زرد : روشن ترین رنگ است و شادی افزاست و باعث خوش روئی و شادمانی می شود و این رنگ امید بخش و دلالت کننده است. این رنگ در محیط کار افراد را در رهائی از مشکلات و موانع و تعارضات یاری می بخشد.

 

۲- نور و روشنایی یکی از عوامل مهم در محیط کار است

نور محیط باید به اندازه کافی باشد تا چشم خسته نشود و فرد از نشستن طولانی مدت پای کامپیوتر یا مطالعه زیاد احساس خستگی نکند. اگر نور محیط کار کافی نباشد، می‌تواند موجب ضعف بینایی همراه با چشم درد شود.

۲- نور و روشنایی یکی از عوامل مهم در محیط کار است

نور محیط باید به اندازه کافی باشد تا چشم خسته نشود و فرد از نشستن طولانی مدت پای کامپیوتر یا مطالعه زیاد احساس خستگی نکند. اگر نور محیط کار کافی نباشد، می‌تواند موجب ضعف بینایی همراه با چشم درد شود.

 

۳- مبلمان ارگونومیک به افزایش بهره وری و کاهش دردهای ناشی از نشستن طولانی مدت کمک می کند

انتخاب مبلمان مناسب یک ضرورت است. از آنجایی که بیشتر اوقات کاری پشت میز می گذرد بنابراین خرید یکمیز و صندلی ارگونومیک اولین اصل هر اتاق کاری است.

اگر با کامپیوتر کار می کنید تهیه کیبورد، موس و مانیتور ارگونومیک نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این امر به کاهش تنش عضلانی و ایجاد ایمنی برای بافت های مختلف بدن کمک می کند.

مبلمان بخش اعظم زیبایی یک دفتر را شکل می دهد. هر چه فضا بیشتر باشد هزینه ای که باید صرف خرید مبلمان کرد بیشتر است. بخش زیادی از فضای مبلمان دفتر کار خارج از دسترس و در قسمت هایی قرار می گیرند که باعث کسل شدن فرد منتظر می شود. شما می توانید از مبلمان سفارشی استفاده کنید تا جلوه و نمای دفتر کار شما را جذاب و دوست داشتنی کند.

 

۴- قفسه و فایل برای مرتب نگه داشتن وسایل هر شخص در هر اتاق کار لازم است

لازم است در هر اتاق کار، هر شخص قفسه یا فایل مخصوص به خودش را داشته باشد تا با مرتب کردن و نگه داشتن وسایل، فایل ها و پرونده هایش، جای هر چیز مشخص باشد و فرد راحتتر به کارهای روزانه اش رسیدگی کند.

 

۵- زیباسازی دیوارها در روحیه کارکنان تاثیر مثبت می گذارد

یک دیوار خالی به سادگی همه را کسل می کند. چرا با استفاده از چند تصویر و عکس و قاب که به حرفه ای تر شدن محیط کمک می کند استفاده نکنیم؟ تنها یک ایده خلاقانه می تواند باعث شود کارمند در محیط کار خود احساس آرامش و نشاط کند. این هم روی شما و هم روی کارمندان و مشتریان شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. از سوی دیگر هم کارمندان برای انجام کارهای خود چالاک تر عمل می کنند و هم محیط کار شما زیباتر می شود.

 

۶- تزئینات، فضای خشک و جدی محیط اداری را تغییر می دهد

گیاهان، تنگ ماهی، عکس های خانوادگی، یا آثار هنری یک فضای هنری منحصر بفرد را ایجاد نموده و شما را تا حدی از فضای خشک و جدی موجود جدا می کند.

همچنین برخی وسایل هستند که علاوه بر اینکه کاربردی هستند، به میز کارتان جلوه می دهند مانند چراغ مطالعه و ساعت رومیزی.

شما می توانید از گیاهان آپارتمانی در محیط کار خود استفاده کرده و حس تازگی، سرزندگی و طراوت را به محیط کار خود وارد کنید. مخصوصا در محیط های کاری بسیار مدرن و رسمی و تشریفاتی، چند گیاه سبز می تواند نما و فضای آن محل را کاملا تغییر داده و باعث شود افراد احساس کنند در خانه خود هستند و کمتر با طبیعت قطع رابطه می کنند. این امر باز هم به زیبا و جذاب شدن محیط کار به شما کمک می کند .


 

 

۷- مضمون یا تم به منسجم تر کردن دکوراسیون داخلی دفتر کار کمک می کند

اگر مضمونی در اختیار داشته باشید که با آن کار کنید، کارکردن با موارد بیان شده آسان تر خواهد شد. ممکن است مبلمان دفتر کار شما از طراحی خوبی برخوردار باشد، اما رنگ دیوارها و تصاویری که روی آن ها قرار داده اید هیچ تناسبی با هم ندارند. سعی کنید قبل از این که پول خود را خرج کنید به یک مضمون کلی فکر کنید سپس برای داشتن یک دفتر کار زیبا و خرید لوازم مورد نیاز هزینه کنید.

 

بررسی و نظر خود را بنویسید Close Review Form
  • تنها کاربران عضو می‌توانند بررسی خود را بنویسند
  • بد
  • عالی
توضیحات


 به تاثیر در نگاه اول اهمیت دهید


وقتی که ساعت های هر روزتان را در دفتر کارتان می گذرانید، ممکن است فراموش کنید که دیگران هنگام ورود به فضای کارتان، محیط را چگونه می بینند. پس گاهی خودتان را به جای فردی بگذارید که برای اولین بار شما را در دفتر کارتان ملاقات می کند. به نظرتان چه نوع برداشتی از شرکت شما و کسب و کارتان خواهد داشت؟


سعی کنید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که داخل و خارج دفتر کارتان به اندازه کافی خوب و مناسب طراحی شده است. آیا محل پذیرش مراجعه کنندگان، می تواند بهترین تاثیر را در برخورد اول روی آنها داشته باشد؟ اگر ورودی اتاق کارتان به صورت مجزا از دفتر قرار گرفته است، به ظاهر کلی آن و تمیز و مرتب بودنش اهمیت ویژه نشان دهید. با صرف کمی هزینه و خرید گیاهان داخل آپارتمانی فضای کار را اندکی بهبود دهید. همچنین رنگ هایی که برای رنگ آمیزی دیوارها به کار می برید می تواند تاثیر بسیار خوبی برای بازدیدکنندگان داشته باشد. در واقع باید کاری کنید که مراجعه کنندگان به دفتر شما، همان حسی که خودتان انتظار دارید را از محیط کارتان درک کنند..

 

به رنگ های محیط توجه کنید


انتخاب رنگ های مناسب برای دکوراسیون دفتر کار، به طور خاص و ویژه ای به نوع کاری که به آن مشغول هستید وابسته است. به عنوان مثال رنگ های خنثی برای مشاغل مرتبط با امور مالی و حقوقی بسیار ایده آل هستند. اما حرفه هایی همچون عکاسی و طراحی گرافیک، که خلاقیت بیشتری در آنها دخیل هستند، با رنگ های پر انرژی و گرم، قرابت بیشتری پیدا می کنند..


در عین حال به برندینگ شرکت خودتان و استفاده از رنگ های سازمانی در دکوراسیون محل کارتان هم باید توجه کنید. باید حواستان باشد که در کجا و چگونه از نام و لوگوی شرکت خودتان استفاده می کنید، محل قرارگیری تابلوهای شرکت در بیرون از محل کار هم بسیار حائز اهمیت است. شاید استفاده از لوگوی سازمان یا رنگ سازمانی در دکوراسیون فضای کار امری بدیهی و ساده به نظر برسد، اما این مسئله از نظر تاثیر روانی که روی مخاطبانتان دارد، بسیار مهم است..

 

 

 

 

در خرید وسایل و مبلمان شرکت هوشیار باشید


در حالیکه سعی می کنید به طراحی دکوراسیون دفتر کارتان اهمیت دهید و برخی ریزه کاری ها را در نظر بگیرید، به هزینه هایی که در این زمینه پرداخت می کنید هم توجه کنید. در واقع تغییراتی که در دکوراسیون محل کار خود ایجاد می کنید باید متناسب با بودجه ای باشد که برای این منظور در نظر گرفته اید.

 

خودتان را از شر کاغذها رها کنید


در هر کسب و کاری، با گذشت زمان، حجم زیادی از اسناد و مدارک شرکت به صورت چاپی و کاغذی انباشته می شود، و نگهداری این میزان کاغذ می تواند خود تبدیل به چالشی بزرگ شود. حتما در دفتر کارتان بخش ویژه ای را برای حفظ و ذخیره این اسناد و مدارک در نظر بگیرید.

 

مطمئنا این بخش باید به گونه ای طراحی و تنظیم شود که دسترسی به اسناد را به آسانی فراهم کند و در عین حال ظاهری مرتب و آراسته داشته باشد. برای این منظور می توانید از قفسه های درب دار و برچسب های مخصوص طبقه بندی اسناد بهره گیرید. در عین حال به طور روزانه زمان مشخصی را به مرتب کردن این اسناد و قرار دادن آنها در قفسه های تعبیه شده اختصاص دهید، تا ظاهر دفتر کارتان هیچوقت با کاغذهای رها شده روی میز و اطراف اتاق بر هم نخورد.

 

جزئیات را در فضاهای اطرافتان کامل کنید


بعد از آنکه تمام وسایل اصلی دفتر کارتان را در سر جایشان قرار دادید و همه کاغذها و اسناد رها شده در اتاق را در قفسه ها طبقه بندی کردید، به جزئیات فضای دفتر کار خود توجه ویژه کنید. آیا ابزار و وسایلی که در اطراف خودتان قرار داده اید، دقیقا همان چیزهایی هستند که نیاز دارید؟ برای اینکه بتوانید به خوبی این موارد را مدیریت کنید، سعی کنید همه وسایل را با توجه به کاربردهایشان در نقاط مختلف دفتر کارتان بچینید.

 

به عنوان مثال پرینتر، فکس، و دستگاه کپی را در یک طرف قرار دهید، و تمام پوشه ها، فایل ها و موارد آرشیوی را در یک نقطه از اتاق به طور منظم طبقه بندی کنید. حتی می توانید اقلام مصرفی مورد نیاز هر کدام از کارکنان را به صورت بسته های مشخص، روی میز کارشان قرار دهید تا ظاهر منظم تری به میز کار افراد داده باشید.

 

 خودتان را در مرکز قدرت قرار دهید


سعی کنید میز کار خود را در قسمتی از محل کارتان قرار دهید که تسلط کافی بر محیط کار دیگر کارکنان داشته باشید و بتوانید با همکاران خود در تماس باشید. بهترین موقعیتی که می توان برای این منظور در نظر گرفت، جایی روبروی بخش ورودی دفتر کارتان است.

 

طوری که هر فردی که وارد محل کار شما می شود، بتواند به راحتی موقعیت شما را تشخیص دهد و با شما ارتباط برقرار کند. میز کارتان باید به گونه ای نسبت به مختصات اتاقی که در آن هستید قرار بگیرد که همراه با ایجاد فضایی شخصی برای شما، امکان نظارت بر کار دیگر کارکنان را فراهم سازد.

 تاثیر نور را در بهبود فضا فراموش نکنید


در آخر به یکی از مهم ترین نکاتی که در دکوراسیون فضاهای داخلی باید در نظر گرفت می پردازیم. نور محیط کار از جمله فاکتورهایی است که می تواند تاثیر مستقیمی روی نحوه فعالیت و راندمان کار داشته باشد. سعی کنید از تامین نور کافی در محیط های بسته اطمینان حاصل کنید.

 

اگر دسترسی به نور طبیعی در اتاق ها امکان پذیر است، با قرار دادن پرده های کرکره ای می توانید استفاده از نور خورشید را به بهترین شکل مدیریت کنید. همچنین به جای استفاده از نورهای مستقیم فلوئورسنت، سعی کنید از نورهای غیرمستقیم و ملایم استفاده کنید تا از خستگی چشم کارکنان تا حد امکان بکاهید

 

نکات کلیدی برای دکوراسیون دفتر کار

رضایتمندی نیروی انسانی یکی از دغدغه های مهم و همیشگی مدیران است زیرا موجب انجام هرچه بهتر وظایف و ارائه خدمات میگردد . یکی از عوامل رضایتمندی کارکنان، محیط کاری مناسب می باشد.در این مقاله نکاتی در مورد دکوراسیون دفتر کار خواهید خواند که با رعایت آن ها محیطی دلپسند و حرفه ای برای کارکنان و مشتریان فراهم خواهد شد.

 

۱- رنگ مناسب و الهام بخش، گویای فعالیت کاری سازمان است

رنگ محیط کار، تاثیر زیادی روی روحیه کارکنان دارد، برای همین باید در انتخاب رنگ نهایت دقت را کرد که از رنگ های الهام بخش و با کیفیت که گویای فعالیت کاری سازمان نیز می باشند استفاده کرد.

اگر قصد نقاشی کردن دفتر کار خود را دارید، سعی کنید از رنگ هایی که زمینه فعالیت کاری شما را منعکس می کنند استفاده کنید. برای مثال، اگر فعالیت تجاری شما در زمینه های سنتی و عرفی مثل بانکداری است، احتمالا مایلید از رنگ های خنثی و ملایم مثل رنگ زرد کم رنگ یا کرم متمایل به سفید و یا آبی روشن استفاده کنید. از سوی دیگر اگر کار شما نیاز به خلاقیت داشته باشد مثل یک موسسه تبلیغاتی، می توانید از رنگ هایی مثل رنگ نارنجی و یا درجات تیره تر رنگ های سبز و یا آبی استفاده کنید. سعی کنید از رنگ های با کیفیت استفاده کنید که تا آخر سال نما و جلوه خود را حفظ کند. در ادامه به خصوصیات برخی از رنگها می پردازیم:

خاکستری : رنگی است خنثی که هیچ گرایشی را بر نمی انگیزد و عاری از هر نوع تحریک است و به همین دلیل در صنایع کاربرد فروان دارد.

آبی تیره : این رنگ به دلیل اثری که بر اعصاب پاراسمپاتیک می گذارد ،منجر به کاهش فشار خون و تعداد تنفس شده، احساس امنیت کارمند را افزایش می دهد و میزان تنش او را کاهش داده و خستگی روانی و جسمی او تقلیل می یابد.

سرخ : این رنگ نمایانگر نیروی حیاتی است و به معنای تمایل و رغبت است و احساس گرما را بر می انگیزاند و احساس رقابت را تشدید می کند در حالت خستگی عصبی و فیزیکی آزار دهنده است و این رنگ در محیط کار به شرطی می تواند کارائی را افزایش دهد که سایر شرایط ،نامساعد نباشد.

زرد : روشن ترین رنگ است و شادی افزاست و باعث خوش روئی و شادمانی می شود و این رنگ امید بخش و دلالت کننده است. این رنگ در محیط کار افراد را در رهائی از مشکلات و موانع و تعارضات یاری می بخشد.

 

۲- نور و روشنایی یکی از عوامل مهم در محیط کار است

نور محیط باید به اندازه کافی باشد تا چشم خسته نشود و فرد از نشستن طولانی مدت پای کامپیوتر یا مطالعه زیاد احساس خستگی نکند. اگر نور محیط کار کافی نباشد، می‌تواند موجب ضعف بینایی همراه با چشم درد شود.

۲- نور و روشنایی یکی از عوامل مهم در محیط کار است

نور محیط باید به اندازه کافی باشد تا چشم خسته نشود و فرد از نشستن طولانی مدت پای کامپیوتر یا مطالعه زیاد احساس خستگی نکند. اگر نور محیط کار کافی نباشد، می‌تواند موجب ضعف بینایی همراه با چشم درد شود.

 

۳- مبلمان ارگونومیک به افزایش بهره وری و کاهش دردهای ناشی از نشستن طولانی مدت کمک می کند

انتخاب مبلمان مناسب یک ضرورت است. از آنجایی که بیشتر اوقات کاری پشت میز می گذرد بنابراین خرید یکمیز و صندلی ارگونومیک اولین اصل هر اتاق کاری است.

اگر با کامپیوتر کار می کنید تهیه کیبورد، موس و مانیتور ارگونومیک نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این امر به کاهش تنش عضلانی و ایجاد ایمنی برای بافت های مختلف بدن کمک می کند.

مبلمان بخش اعظم زیبایی یک دفتر را شکل می دهد. هر چه فضا بیشتر باشد هزینه ای که باید صرف خرید مبلمان کرد بیشتر است. بخش زیادی از فضای مبلمان دفتر کار خارج از دسترس و در قسمت هایی قرار می گیرند که باعث کسل شدن فرد منتظر می شود. شما می توانید از مبلمان سفارشی استفاده کنید تا جلوه و نمای دفتر کار شما را جذاب و دوست داشتنی کند.

 

۴- قفسه و فایل برای مرتب نگه داشتن وسایل هر شخص در هر اتاق کار لازم است

لازم است در هر اتاق کار، هر شخص قفسه یا فایل مخصوص به خودش را داشته باشد تا با مرتب کردن و نگه داشتن وسایل، فایل ها و پرونده هایش، جای هر چیز مشخص باشد و فرد راحتتر به کارهای روزانه اش رسیدگی کند.

 

۵- زیباسازی دیوارها در روحیه کارکنان تاثیر مثبت می گذارد

یک دیوار خالی به سادگی همه را کسل می کند. چرا با استفاده از چند تصویر و عکس و قاب که به حرفه ای تر شدن محیط کمک می کند استفاده نکنیم؟ تنها یک ایده خلاقانه می تواند باعث شود کارمند در محیط کار خود احساس آرامش و نشاط کند. این هم روی شما و هم روی کارمندان و مشتریان شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. از سوی دیگر هم کارمندان برای انجام کارهای خود چالاک تر عمل می کنند و هم محیط کار شما زیباتر می شود.

 

۶- تزئینات، فضای خشک و جدی محیط اداری را تغییر می دهد

گیاهان، تنگ ماهی، عکس های خانوادگی، یا آثار هنری یک فضای هنری منحصر بفرد را ایجاد نموده و شما را تا حدی از فضای خشک و جدی موجود جدا می کند.

همچنین برخی وسایل هستند که علاوه بر اینکه کاربردی هستند، به میز کارتان جلوه می دهند مانند چراغ مطالعه و ساعت رومیزی.

شما می توانید از گیاهان آپارتمانی در محیط کار خود استفاده کرده و حس تازگی، سرزندگی و طراوت را به محیط کار خود وارد کنید. مخصوصا در محیط های کاری بسیار مدرن و رسمی و تشریفاتی، چند گیاه سبز می تواند نما و فضای آن محل را کاملا تغییر داده و باعث شود افراد احساس کنند در خانه خود هستند و کمتر با طبیعت قطع رابطه می کنند. این امر باز هم به زیبا و جذاب شدن محیط کار به شما کمک می کند .


 

 

۷- مضمون یا تم به منسجم تر کردن دکوراسیون داخلی دفتر کار کمک می کند

اگر مضمونی در اختیار داشته باشید که با آن کار کنید، کارکردن با موارد بیان شده آسان تر خواهد شد. ممکن است مبلمان دفتر کار شما از طراحی خوبی برخوردار باشد، اما رنگ دیوارها و تصاویری که روی آن ها قرار داده اید هیچ تناسبی با هم ندارند. سعی کنید قبل از این که پول خود را خرج کنید به یک مضمون کلی فکر کنید سپس برای داشتن یک دفتر کار زیبا و خرید لوازم مورد نیاز هزینه کنید.